| Wersja archiwalna.
Bankowa obsługa budżetu Gminy Komańcza oraz jej jednostek organizacyjnych tj. jednostek budżetowych i gminnej instytucji kultury
W związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia o wartości nieprzekraczającej równowartości 130 000 zł, zwracam się z prośbą o przedstawienie oferty wykonania zamówienia obejmującego:
przedmiot zamówienia usługi
pod nazwą:
„Bankowa obsługa budżetu Gminy Komańcza oraz jej jednostek organizacyjnych tj. jednostek budżetowych i gminnej instytucji kultury”.
Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie w okresie od 1 marca 2021 roku do 31 marca 2024 roku kompleksowej bankowej obsługi budżetu Gminy Komańcza i jej jednostek organizacyjnych, w tym:
- Urząd Gminy Komańcza.
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Komańczy.
- Szkoła Podstawowa im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Komańczy.
- Szkoła Podstawowa w Rzepedzi.
- Gminny Ośrodek Kultury w Komańczy.
Istotne warunki zamówienia:
- W zakresie usługi wchodzi obsługa bankowa polegająca na:
- Otwarciu i prowadzeniu w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm) rachunków bieżących, rachunków lokat terminowych, rachunków środków pomocowych i innych rachunków pozabudżetowych (rachunków funduszy celowych i specjalnych) w tym rachunków związanych z rozliczeniem środków otrzymanych z funduszy Unii Europejskiej;
- Zamawiający, w okresie obowiązywania umowy, zastrzega sobie prawo otwarcia w razie potrzeby innych rachunków bankowych, na warunkach określonych w ofercie wybranej w niniejszym przetargu, nie później niż następnego dnia roboczego od złożenia wniosku na piśmie;
- Wykonawca zapewni jednakowe warunki prowadzenia rachunków bankowych dla wszystkich jednostek organizacyjnych gminy;
- Udostępnienie i prowadzenie usług bankowości elektronicznej dla Urzędu Gminy oraz pozostałych jednostek organizacyjnych Gminy Komańcza. Usługa ta w szczególności winna obejmować:
- instalację systemu, kompleksowe przeszkolenie w zakresie obsługi systemu, bieżącą aktualizację, doradztwo i pomoc z zakresu obsługi systemu, bieżącą obsługę techniczną systemu, bezzwłoczne usuwanie awarii systemu, zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa systemu,
- umożliwiać na każdym zainstalowanym stanowisku wprowadzenie, aktualizowanie, przeglądanie, drukowanie i archiwizowanie zleceń płatniczych, możliwość generowania i wydruku wyciągów bankowych w formacie A4 z ustaleniem salda na następny dzień roboczy po realizacji dyspozycji przelewu, uzyskanie informacji o aktualnym stanie rachunków bankowych. Liczba jednostek korzystających z systemu oraz stanowisk może się zmienić w okresie obowiązywania umowy. Wykonawca udostępni Zamawiającemu bierny wgląd na wszystkie rachunki bankowe jednostek organizacyjnych Zamawiającego. W przypadku awarii systemu lub braku łączności z bankiem Wykonawca zapewni przyjmowanie i wydawanie zleceń płatniczych w formie papierowej.
- Zerowania wskazanych rachunków bankowych zgodnie z dyspozycjami jednostek budżetowych, polegające na przekazaniu w ostatnim dniu roboczym każdego roku kwot pozostałych na tych rachunkach na wskazany rachunek bankowy;
- Przyjmowanie wpłat gotówkowych;
- Dokonywanie wypłat gotówkowych;
- Wydawanie blankietów czekowych;
- Możliwość otwarcia dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie obowiązywania umowy w zależności od potrzeb;
- Realizację zleceń płatniczych- przelewów na rachunki prowadzone w innych bankach oraz banku prowadzącym obsługę rachunku przekazywanych w formie elektronicznej oraz papierowej. Zlecenia płatnicze złożone do godziny 15-tej realizowane powinny być w tym samym dniu. Przelewy złożone po tej godzinie zostaną przekazane do realizacji najpóźniej w następnym dniu roboczym;
- Możliwość deponowania środków na lokatach terminowych lub produktach depozytowych;
- Wydawania zaświadczeń, oświadczeń i opinii na żądanie Zamawiającego;
- Inne usługi bankowe np. zmiana karty wzorów podpisów, wydawanie duplikatów zrealizowanych transakcji, przyjęcie i przechowywanie depozytów itp.
- W trakcie realizacji zamówienia liczba rachunków, innych czynności bankowych, usług i produktów będzie zależała od określonych potrzeb Zamawiającego. Wykonawca zapewni spełnienie wymagań Zamawiającego, który żąda, aby:
- Zamawiający zastrzega sobie lokowania środków w innych bankach;
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji oprocentowania lokat terminowych;
- Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zawarł umowy na obsługę bankową z Gminą Komańcza i oddzielnie z każdą jednostką organizacyjną. W przypadku łączenia, przekształcenia jednostek organizacyjnych Zamawiającego lub powołanie nowych jednostek organizacyjnych Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotowej usługi na warunkach zadeklarowanych w ofercie.
- Informacja o gminie, jednostkach organizacyjnych Gminy Komańcza i aktualnie posiadanych rachunkach:
- Rachunki bieżące: 5
- Pomocnicze: ok. 17
- Średnia roczna ilość przelewów: ok. 23 000
- Średniomiesięczny osad na rachunkach bieżących oraz pomocniczych - 1 820 000,00 zł
- Miesięczna liczba i wolumen wpłat gotówkowych na rachunku Zamawiającego - 30 wpłat, 10 000,00 zł
- Miesięczna liczba wpłat gotówkowych i wolumen Zamawiającego w Banku prowadzącym obsługę - 20 wpłat 50 000,00 zł
- Średnia liczba użytkowników w ramach systemu bankowości elektronicznej – ok. 18
- Miesięczna liczba przelewów realizowanych w formie elektronicznej – ok. 1 892
- Budżet Gminy Komańcza w 2021 r.
- planowane dochody: 20 962 271,90 zł
- planowane wydatki: 20 557 399,34 zł
- depozyty bankowe: 1 szt.
- Usługa bankowej obsługi budżetu Gminy Komańcza i budżetów 4 jednostek organizacyjnych Gminy Komańcza może być świadczona wyłącznie przez bank wobec którego nie jest i w ciągu ostatnich trzech lat nie był prowadzony program naprawczy oraz posiada swój oddział, filię lub punkt obsługi klienta znajdujący się w odległości do 10 km od siedziby Zamawiającego, w którym możliwe będzie dokonywanie wpłat gotówkowych w dni robocze w godzinach od 900 do 1500.
Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: Kod Kod CPV 66110000-4.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Miejsce oraz termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia 12 lutego 2021 r. do godz. 11:00 w siedzibie Zamawiającego.
Adres zamawiającego: Urząd Gminy Komańcza, 38-543 Komańcza 166, sekretariat pok. nr 9
Miejsce i termin otwarcia ofert:
Oferty zostaną otwarte dnia 12 luty 2021 rok o godz. 11.15 w siedzibie Zamawiającego.
Urząd Gminy Komańcza, 38-543 Komańcza 166.
Otwarcie/zaprezentowanie ofert jest jawne.
Termin wykonania zamówienia
Od 1 marca 2021 roku do 31 marca 2024 roku.
Opis sposobu przygotowania oferty
- Zamknięta koperta oznaczona „Oferta na bankową obsługę budżetu Gminy Komańcza oraz jej jednostek organizacyjnych jednostek budżetowych i gminnej instytucji kultury”.
- e-mail na adres poczty elektronicznej Zamawiającego - urzad@komancza.pl z dopiskiem w temacie wiadomości „Oferta na bankową obsługę budżetu Gminy Komańcza oraz jej jednostek organizacyjnych jednostek budżetowych i gminnej instytucji kultury”.
Do oferty należy załączyć:
- Formularz ofertowy.
- Zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w 36 ustawy Prawo bankowe lub dokumenty równoważne potwierdzające prawo prowadzenia na terenie Polski działalności bankowej.
- Oświadczenie wykonawcy, że nie jest i w ciągu trzech lat nie jest prowadzony program naprawczy wobec jednostki.
Opis kryteriów oceny ofert, ich znaczenie i sposób oceny
Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o następujące kryteria:
- Kryteria wyboru ofert:
- cena obsługi bankowej (C) = 60%,
- oprocentowanie rachunków : bieżącego, pomocniczych i wyodrębnionych (Or) = 40%,
- Łączna ilość punktów w ramach kryterium cena zostanie wyliczona wg wzoru:
C min
---------------------------------
C oferty badanej
|
X 60 pkt. +
|
Or oferty badanej
---------------------------------
Or max
|
X 40 pkt. =
|
…………… pkt.
|
Gdzie :
C - ilość punktów oferty badanej w kryterium cena ,
Or - oprocentowanie rachunków,
- Dla potrzeb oceny ofert przyjęto, że cenę oferty kształtować będą następujące elementy (oprocentowania) :
- oprocentowanie rachunków: bieżącego, pomocniczych i wyodrębnionych {uwzględnić stawkę WIBID - 1M obowiązującą w dniu 12.2020 r. powiększony o oferowany współczynnik);
Szczegółowe warunki wymagane od wykonawców (jeżeli dotyczy):
Warunki, które powinien spełniać wykonawca ubiegający się o zamówienie
|
Dokumenty potwierdzające spełnienie wymaganych warunków
|
Dotyczy
|
Dotyczy
|
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Dodatkowe informacje
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert i wezwać Wykonawcę do złożenia stosownych wyjaśnień z jednoczesnym wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Wyjaśnienia treści oferty nie mogą prowadzić do jej zmiany.
- Pracownik prowadzący postępowanie uprawniony jest do poprawy w ofercie:
- oczywistych omyłek pisarskich;
- oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
- inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
O dokonanej poprawie pracownik niezwłocznie informuje przełożonego i Wykonawcę.
- Oferta podlega odrzuceniu przez Zamawiającego, jeżeli:
- zawiera braki uniemożliwiające dokonanie oceny jej treści, w szczególności ceny, w tym błędne określenie stawki podatku od towarów i usług VAT, lub innych warunków określonych w zapytaniu ofertowym stanowiących kryterium oceny ofert;
- jej treść nie odpowiada warunkom zamówienia, w szczególności ze względu na jej niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia;
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
- Wykonawca w terminie wskazanym w wezwaniu, o którym mowa w ust. 1 nie złożył stosownych wyjaśnień;
- wpłynęła po terminie składania ofert.
- Na zapytania Wykonawców w zakresie zapytania ofertowego Zamawiający udziela wyjaśnień, chyba że zapytanie wpłynie do wydziału zamawiającego w ostatnim dniu przewidzianym na składanie ofert.
- Dopuszcza się możliwość prowadzenia negocjacji ofert z trzema Wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty w ramach zastosowanych kryteriów oceny ofert, a w przypadku mniejszej liczby otrzymanych ofert do negocjacji kwalifikuje się wszystkich Wykonawców, których oferty spełniają wymagania zawarte w zapytaniu ofertowym.
- Zamawiający unieważnia postepowanie, jeżeli:
- nie wpłynie żadna oferta lub żadna z ofert nie spełni warunków postępowania;
- cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką wydział zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
- wystąpi zmiana okoliczności powodująca, że realizacja zamówienia jest niecelowa;
- zapytanie obarczone będzie wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.
- Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni od dnia wyboru oferty.
- Osobami ze strony zamawiającego upoważnionymi do kontaktowania się z wykonawcami są:
- Katarzyna Rzepka Skarbnik Gminy w godzinach pracy urzędu, tel. (13) 4677035,
- Monika Guśtak Inspektor ds. płac, oświaty i transportu wewnętrznego w godzinach pracy urzędu, tel. (13) 4677035
Sporządzone przez: |
Katarzyna Rzepka |
Data udostępnienia: |
2021-02-01 14:03:20 |
Rodzaj zamówienia: |
Przetarg |
Tryb: |
Zapytanie o cenę |
Termin składania ofert: |
2021-02-12 11:00:00 |
Termin otwarcia: |
2021-02-12 11:00:00 |
Opublikowane przez: |
Tomasz Rachwał |
Rejestr zmian: |
Link |