Stanowisko ds. obywatelskich
Pracownik Renata Kusy
Tel.: 13 46 77 035 wew. 43
e-mail: so@komancza.pl
Do zadań stanowiska ds. obywatelskich należy:
Prowadzenie ewidencji ludności w tym:
- przyjmowanie wniosków o nadanie numeru PESEL oraz powiadomienie osoby o jego nadaniu;
- prowadzenie spraw związanych z zameldowaniem na pobyt stały lub czasowy;
- prowadzenie spraw związanych z wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego lub czasowego;
- przyjmowanie zgłoszeń wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz powrotu z wyjazdu;
- prowadzenie w systemie informatycznym rejestru pobytu mieszkańców i cudzoziemców;
- dokonywanie rejestracji danych w rejestrze PESEL;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach meldunkowych;
- usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL lub powiadamianie właściwych organów o stwierdzonych niezgodnościach w celu ich usunięcia;
- wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców;
- udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL;
- sporządzanie wykazów, informacji statystycznych i analiz osobowych/ilościowych zameldowanych;
- nadzorowanie wniesienia odpłatności, jeśli udostępnienie danych jej podlega;
- sporządzanie sprawozdań z zakresu rejestru mieszkańców.
Prowadzenie spraw związanych z wydaniem dowodów osobistych w tym:
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego i wydawanie dowodów;
- dokonywanie rejestracji danych w Rejestrze Dowodów Osobistych;
- wykonywanie czynności związanych z ustalaniem/zmianą/odblokowywaniem kodów (PIN) dla certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego;
- przekazywanie posiadaczom dowodów osobistych kodu (PUK) umożliwiającego odblokowanie certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia oraz certyfikatu podpisu osobistego;
- przechowywanie w dokumentacji związanej z dowodami osobistymi nieodebranych kodów (PUK) umożliwiających odblokowanie certyfikatów;
- wykonywanie czynności związanych ze zgłoszeniem zawieszenia lub cofnięciem zawieszenia certyfikatów oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających dokonanie tych zgłoszeń;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach odmowy wydania dowodu osobistego lub stwierdzenia nieważności dowodu osobistego;
- przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego oraz zgłoszeń nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych i wydawanie zaświadczeń w tym zakresie;
- dokonywanie unieważnień dowodów osobistych;
- wydawanie zaświadczeń zawierających pełny opis danych dotyczących wnioskodawcy;
- udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych;
- udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi;
- sporządzanie sprawozdań z zakresu rejestru dowodów osobistych.
Prowadzenie Rejestru Danych Kontaktowych w tym:
- przyjmowanie wniosków o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w Rejestrze Danych Kontaktowych;
- dokonywanie rejestracji danych w rejestrze RDK;
Prowadzenie Rejestru Wyborców w tym:
- przyjmowanie wniosków o wpisanie do Rejestru Wyborców;
- dokonywanie rejestracji danych w rejestrze oraz w centralnym rejestrze informacji;
- przygotowywanie decyzji o wpisaniu lub o odmowie wpisania do rejestru;
- zawiadamianie właściwych organów gmin o wpisaniu do rejestru;
- dokonywanie skreśleń z rejestru wyborców;
- rozpatrywanie reklamacji na nieprawidłowości z rejestrze wyborców i wydanie decyzji w tej sprawie;
- udostępnianie rejestru wyborców;
- przekazywanie danych o wpisaniu do rejestru wyborców obywateli Unii Europejskiej celem przekazania danych właściwym organom państw członkowskich Unii Europejskiej;
- sporządzanie okresowych informacji o liczbie wyborców objętych rejestrem wyborców;
- sporządzanie spisu wyborców lub spisu osób uprawnionych do udziału w referendum;
- wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
- przyjmowanie wniosków o dopisanie do spisu oraz powiadamianie właściwych organów gmin o dopisaniu lub wpisaniu do spisu;
- przyjmowanie oświadczeń o udzieleniu i przyjęciu pełnomocnictwa do głosowania;
- przygotowywanie dokumentacji i sporządzanie aktów pełnomocnictwa w miejscu zamieszkania wyborcy oraz przyjmowanie jego wycofania;
- dokonywanie skreśleń ze spisu;
- udostępnianie do wglądu spisu wyborców lub spisu osób uprawnionych do udziału w referendum;
- rozpatrywanie reklamacji na nieprawidłowości sporządzenia spisu;
- sporządzanie sprawozdań z zakresu rejestru wyborców.
Prowadzenie spraw związanych z imprezami masowymi w tym:
- przyjmowanie wniosków o wydanie zezwolenia na organizację jednorazowej/cyklicznej imprezy masowej;
- weryfikacja przedłożonej dokumentacji;
- przygotowanie decyzji o pozwoleniu lub zakazie organizacji imprezy;
Prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych w tym:
- rejestrowanie, udostępnianie i wydawanie materiałów niejawnych;
- nadzorowanie obiegu materiałów niejawnych podlegających rejestracji.
Data wytworzenia: |
2023-07-31 |
Sporządzone przez: |
Edyta Opar (Inspektor) |
Data udostępnienia: |
2020-09-08 14:09:47 |
Opublikowane przez: |
Edyta Opar |
Rodzaj zamówienia: |
Informacja |
Rejestr zmian: |
Link |
Wyświetleń: |
872 |