Karta informacyjna |
Urząd Gminy w Komańczy tel: 13 467 70 35 tel: 13 467 70 33 |
Data ostatniej aktualizacji karty |
31 sierpień 2020 |
Odnośnik do e-formularza |
Brak |
Opis sprawy |
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego jest czynnością materialno-techniczną. Każdy, kto mieszka w Polsce, powinien pamiętać o tym, że ma obowiązek meldunkowy. Dotyczy on obywateli polskich oraz cudzoziemców. Jeśli opuścisz miejsce pobytu stałego i się nie wymeldujesz, możesz zostać wymeldowany w drodze decyzji administracyjnej. Jeśli zgłosisz zgon w urzędzie stanu cywilnego – osoba zmarła zostanie automatycznie wymeldowana. Nie musisz oddzielnie zgłaszać wymeldowania tej osoby. |
Kogo dotyczy |
Każdy, kto jest zameldowany na pobyt stały i wyprowadza się z tego miejsca. Najpóźniej w dniu, w którym wyprowadzasz się z miejsca zameldowania na pobyt stały. Możesz zrobić to podczas meldowania się w nowym miejscu pobytu stałego lub czasowego. Zameldowanie w nowym miejscu i automatycznie wymeldowuje z poprzedniego. |
Wymagane dokumenty |
|
Formularze / Wnioski / Materiały do pobrania |
Wniosek w wersji papierowej: do pobrania poniżej lub w pokoju nr 16 |
Opłaty |
· Brak · Złożenie pełnomocnictwa -17,00 zł. Nie pobiera się opłaty, jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu i rodzeństwu. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej dołącza się do wniosku |
Jednostka / osoba odpowiedzialna |
pokój 16 – stanowisko ds. obywatelskich Renata Kusy tel: 134677035 wew. 43, e-mail: so@komancza.pl |
Miejsce składania dokumentów |
· W Urzędzie Gminy w Komańczy pokój 16 Możesz się wymeldować w urzędzie gminy, na terenie, której: · masz meldunek na pobyt stały, · będziesz meldować się na pobyt stały lub czasowy – możesz się wymeldować automatycznie podczas meldowania w nowym miejscu. · Przez Internet: https://www.gov.pl/web/gov/wymelduj-sie-z-pobytu-stalego |
Termin załatwienia sprawy |
Od razu po zgłoszeniu |
Podstawa prawna |
· Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.) · Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. poz. 2411z późn. zm.) |
Tryb odwoławczy |
Brak |
Uwagi i dodatkowe informacje |
· Wymeldowania należy dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie do wykonywanych czynności, po okazaniu do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości. · Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu (art. 24 ust. 3 cytowanej ustawy); · Obowiązku meldunkowego można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. |
Data wytworzenia: | 2020-08-31 |
Sporządzone przez: | Renata Kusy |
Data udostępnienia: | 2021-04-28 14:11:17 |
Opublikowane przez: | Tomasz Rachwał |
Rodzaj zamówienia: | Informacja |
Rejestr zmian: | Link |
Wyświetleń: | 1009 |