> Stanowisko ds. obywatelskich

Stanowisko ds. obywatelskich


Pracownik Renata Kusy

Tel.: 13 46 77 035 wew. 43

e-mail: so@komancza.pl

 

Do zadań stanowiska ds. obywatelskich należy:

 

Prowadzenie ewidencji ludności w tym:

  1. przyjmowanie wniosków o nadanie numeru PESEL oraz powiadomienie osoby o jego nadaniu;
  2. prowadzenie spraw związanych z zameldowaniem na pobyt stały lub czasowy;
  3. prowadzenie spraw związanych z wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego lub czasowego;
  4. przyjmowanie zgłoszeń wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz powrotu z wyjazdu;
  5. prowadzenie w systemie informatycznym rejestru pobytu mieszkańców i cudzoziemców;
  6. dokonywanie rejestracji danych w rejestrze PESEL;
  7. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach meldunkowych;
  8. usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL lub powiadamianie właściwych organów o stwierdzonych niezgodnościach w celu ich usunięcia;
  9. wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców;
  10. udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL;
  11. sporządzanie wykazów, informacji statystycznych i analiz osobowych/ilościowych zameldowanych;
  12. nadzorowanie wniesienia odpłatności, jeśli udostępnienie danych jej podlega;
  13. sporządzanie sprawozdań z zakresu rejestru mieszkańców.

 

Prowadzenie spraw związanych z wydaniem dowodów osobistych w tym:

  1. przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego i wydawanie dowodów;
  2. dokonywanie rejestracji danych w Rejestrze Dowodów Osobistych;
  3. wykonywanie czynności związanych z ustalaniem/zmianą/odblokowywaniem kodów (PIN) dla certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego;
  4. przekazywanie posiadaczom dowodów osobistych kodu (PUK) umożliwiającego odblokowanie certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia oraz certyfikatu podpisu osobistego;
  5. przechowywanie w dokumentacji związanej z dowodami osobistymi nieodebranych kodów (PUK) umożliwiających odblokowanie certyfikatów;
  6. wykonywanie czynności związanych ze zgłoszeniem zawieszenia lub cofnięciem zawieszenia certyfikatów oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających dokonanie tych zgłoszeń;
  7. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach odmowy wydania dowodu osobistego lub stwierdzenia nieważności dowodu osobistego;
  8. przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego oraz zgłoszeń nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych i wydawanie zaświadczeń w tym zakresie;
  9. dokonywanie unieważnień dowodów osobistych;
  10. wydawanie zaświadczeń zawierających pełny opis danych dotyczących wnioskodawcy;
  11. udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych;
  12. udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi;
  13. sporządzanie sprawozdań z zakresu rejestru dowodów osobistych.

 

Prowadzenie Rejestru Danych Kontaktowych w tym:

  1. przyjmowanie wniosków o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w Rejestrze Danych Kontaktowych;
  2. dokonywanie rejestracji danych w rejestrze RDK;


Prowadzenie Rejestru Wyborców w tym:

  1. przyjmowanie wniosków o wpisanie do Rejestru Wyborców;
  2. dokonywanie rejestracji danych w rejestrze oraz w centralnym rejestrze informacji;
  3. przygotowywanie decyzji o wpisaniu lub o odmowie wpisania do rejestru;
  4. zawiadamianie właściwych organów gmin o wpisaniu do rejestru;
  5. dokonywanie skreśleń z rejestru wyborców;
  6. rozpatrywanie reklamacji na nieprawidłowości z rejestrze wyborców i wydanie decyzji w tej sprawie;
  7. udostępnianie rejestru wyborców;
  8. przekazywanie danych o wpisaniu do rejestru wyborców obywateli Unii Europejskiej celem przekazania danych właściwym organom państw członkowskich Unii Europejskiej;
  9. sporządzanie okresowych informacji o liczbie wyborców objętych rejestrem wyborców;
  10. sporządzanie spisu wyborców lub spisu osób uprawnionych do udziału w referendum;
  11. wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
  12. przyjmowanie wniosków o dopisanie do spisu oraz powiadamianie właściwych organów gmin o dopisaniu lub wpisaniu do spisu;
  13. przyjmowanie oświadczeń o udzieleniu i przyjęciu pełnomocnictwa do głosowania;
  14. przygotowywanie dokumentacji i sporządzanie aktów pełnomocnictwa w miejscu zamieszkania wyborcy oraz przyjmowanie jego wycofania;
  15. dokonywanie skreśleń ze spisu;
  16. udostępnianie do wglądu spisu wyborców lub spisu osób uprawnionych do udziału w referendum;
  17. rozpatrywanie reklamacji na nieprawidłowości sporządzenia spisu;
  18. sporządzanie sprawozdań z zakresu rejestru wyborców.

 

Prowadzenie spraw związanych z imprezami masowymi w tym:

  1.  przyjmowanie wniosków o wydanie zezwolenia na organizację jednorazowej/cyklicznej imprezy masowej;
  2. weryfikacja przedłożonej dokumentacji;
  3. przygotowanie decyzji o pozwoleniu lub zakazie organizacji imprezy;

 

Prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych w tym:

  1. rejestrowanie, udostępnianie i wydawanie materiałów niejawnych;
  2. nadzorowanie obiegu materiałów niejawnych podlegających rejestracji.

Data wytworzenia: 2023-07-31
Sporządzone przez: Edyta Opar (Inspektor)
Data udostępnienia: 2020-09-08 14:09:47
Rodzaj zamówienia: Informacja
Opublikowane przez: Edyta Opar
Rejestr zmian: Link