| Wersja archiwalna.
Kierownik USC
Pracownik Marta Petryk
Tel.: 13 467 70 35 wew. 32
e-mail: usc@komancza.pl
- Dokonywanie czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
- Wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
- Przyjmowanie oświadczeń koniecznych do uznania ojcostwa,
- Przyjmowanie oświadczeń małżonków dotyczących nazwiska dziecka,
- Przyjmowanie oświadczeń małżonka rozwiedzionego o powrocie do nazwiska, które nosił przed zawarciem małżeństwa,
- Poświadczenie na wniosek osoby przekładającej zagraniczny akt stanu cywilnego dotyczą lub osoby mającej interes prawny, dokumentów z akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego,
- Wydawanie na żądanie sądu, prokuratora, osoby której akty stanu cywilnego dotyczą lub osoby mającej interes prawny, dokumentów z akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego;
- Kompletowanie i przechowywanie dokumentów zbiorowych dotyczących aktów stanu cywilnego,
- Dokonywanie uzupełnień i sprostowań aktów stanu cywilnego,
- Wydawanie z rejestru stanu cywilnego:
- odpisów zupełnych i odpisów skróconych aktów stanu cywilnego,
- zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
- zaświadczeń o stanie cywilnym,
- wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa do ślubów wyznaniowych,
- wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,
- Dokonywanie transkrypcji zagranicznych dokumentów stanu cywilnego,
- Dokonywanie odtworzenia treści zagranicznego dokumentu stanu cywilnego,
- Sporządzanie wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie,
- Organizowanie uroczystości wiązanych z jubileuszami pożycia małżeńskiego oraz innych uroczystości okolicznościowych,
- Prostowanie błędów w aktach stanu cywilnego,
- Nanoszenie przypisków i wzmianek w aktach stanu cywilnego,
- Uznawanie zagranicznych orzeczeń sądowych w sprawach cywilnych,
- Migracja aktów z ksiąg papierowych do Bazy Usług Stanu Cywilnego (BUSU),
- Aktualizacja danych w rejestrze PESEL,
- Występowanie o nadanie numeru PESEL w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia,
- Sporządzanie miesięcznych sprawozdań dla Urzędu Statystycznego i innych urzędów,
- Prowadzenie spraw z zakresu kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- Wydawanie decyzji o zmianie imion i nazwisk,
- Przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
- Wydawanie zezwolenia na zawarcie małżeństwa przed upływem miesiąca,
- Organizowanie uroczystości udzielania ślubów,
- Powiadamianie innych podmiotów i jednostek organizacyjnych o zmianach dokonanych w aktach stanu cywilnego,
- Uzyskiwanie zgody od Wojewody Podkarpackiego na wyniesienie ksiąg poza lokal Urzędu Stanu Cywilnego,
- Współpraca z Urzędami Stanu Cywilnego,
- Prowadzenie Archiwum ksiąg i akt zbiorowych Urzędu Stanu Cywilnego,
- Archiwizowanie dokumentacji na stanowisku,
- Planowanie środków budżetu gminy stosownie do zakresu obowiązków.
Data wytworzenia: |
2023-02-03 |
Sporządzone przez: |
Tomasz Rachwał (Informatyk) |
Data udostępnienia: |
2020-09-08 14:41:17 |
Rodzaj zamówienia: |
Informacja |
Opublikowane przez: |
Edyta Opar |
Rejestr zmian: |
Link |