| Wersja archiwalna.
Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami mienia komunalnego
Pracownik: Andrzej Ferenc
Tel.: 13 46 77 035 wew. 38
e-mail: aferenc@komancza.pl
Realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz ustawy o odpadach, w tym:
- rejestracja i wydawanie worków i kodów na worki oraz prowadzenie rejestrów właścicieli nieruchomości zamieszkanych objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi,
- przyjmowanie, weryfikacja i wprowadzanie do systemu deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, w tym:
- przyjmowanie i weryfikacja wniosków w sprawach przydziału mieszkań i prowadzenie dokumentacji tych spraw,
- przyjmowanie i weryfikacja wniosków w sprawach przydziału lokali socjalnych i prowadzenie dokumentacji tych spraw,
- zawieranie umów najmu na lokale mieszkalne i socjalne osobom, które spełniają warunki
- najem lokali użytkowych,
- sprzedaż lokali mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność Gminy,
- przekwaterowania i eksmisje.
Realizacja zadań wynikających z przepisów wprowadzających ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych, w tym:
- komunalizacja działek Skarbu Państwa.
Realizacja zadań wynikających z ustawy o księgach wieczystych, w tym:
- regulacja stanu prawnego w księgach wieczystych dla nieruchomości przeznaczonych do obrotu prawnego,
- regulacja stanu prawnego nieruchomości gminnych,
Realizacja zadań wynikających z ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów oraz ustawy o gospodarce nieruchomościami, w tym:
- przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego.
Realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy prawo wodne, ustawy o samorządzie gminnym, ustawa o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, ustawy o cmentarnictwie, w tym:
- utrzymanie parków, zieleńców i trawników na terenach stanowiących mienie komunalne gminy,
- utrzymanie studni publicznych, cieków wodnych i szaletów gminnych,
- administrowanie cmentarzami komunalnymi.
Realizacja zadań wynikających z ustawy prawo budowlane, w tym:
- prowadzenie dokumentacji formalno – prawnej budynków komunalnych, oraz obiektów użyteczności publicznej,
Realizacja zadań wynikających z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w tym:
- prowadzenie postepowania administracyjnego w zakresie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
Dodatkowo:
- Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta wynikających z zadań stanowiska.
Data wytworzenia: |
2023-03-02 |
Sporządzone przez: |
Tomasz Rachwał (Informatyk) |
Data udostępnienia: |
2020-09-08 13:42:33 |
Rodzaj zamówienia: |
Informacja |
Opublikowane przez: |
Tomasz Rachwał |
Rejestr zmian: |
Link |