W związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia o wartości nieprzekraczającej równowartości 130 000 zł, zwracam się z prośbą o przedstawienie oferty wykonania zamówienia obejmującego:
przedmiot zamówienia usługi
Opis przedmiotu zamówienia:
Usługa polegająca na opracowaniu programu funkcjonalno - użytkowego (PFU) przedsięwzięcia "Uporządkowanie gospodarki ściekowej - budowa nowoczesnej oczyszczalni ścieków, rozbudowa kanalizacji na terenie Gminy Komańcza - II etap".
Istotne warunki zamówienia:
Zamówienie obejmuje wykonanie programu funkcjonalno - użytkowego (PFU) , który posłuży Zamawiającemu do przeprowadzenia postępowania przetargowego na wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych w systemie „Zaprojektuj i wybuduj”.
Wymagania dotyczące PFU
Przedmiot zamówienia powinien być zgodny zobowiązującymi przepisami, a w szczególności z
- Prawem Budowlanym i sztuką inżynierską
- Obowiązującymi warunkami technicznymi
- Obowiązującymi normami
- Prawem Zamówień Publicznych,
- Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2września 2004r.w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót
budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U.z2013r.,poz. 1129 z póź.zm.),
- Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym( Dz. U.Nr130,poz.1389).
- Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2020r., poz. 1609).
Przedmiotem programu funkcjonalno - użytkowego jest m.in.
Wykonanie programu funkcjonalno-użytkowego (PFU) oraz karty informacyjnej przedsięwzięcia niezbędnej do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla zadania „Wzrost bezpieczeństwa ekologicznego oraz jakości życia mieszkańców Gminy Komańcza poprzez uporządkowanie gospodarki ściekowej dla miejscowości Komańcza, Jawornik, Rzepedź w wyniku likwidacji przestarzałych oczyszczalni ścieków w Komańczy i Rzepedzi oraz budowy nowej oczyszczalni ścieków w Rzepedzi” w dwóch etapach.
ETAP I: Budowa oczyszczalni ścieków w technologii przepływowej lub innej ekonomicznie uzasadnionej wraz z dojazdem z drogi publicznej – około 50m, z podłączeniem do sieci wodociągowej, elektroenergetycznej oraz z zagospodarowaniem terenu. Budowa instalacji odnawialnych źródeł energii wraz z akumulatorami do wspomagania zasilania obiektów projektowanych. Należy planować zagospodarowanie terenu tak, aby pozostała rezerwa działki mogła zostać wykorzystana pod budowę bazy Gminnego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej - GPGK oraz punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych - PSZOK.
ETAP II: Budowa nowej przepompowni ścieków wraz z kanałem tłocznym do projektowanej oczyszczalni ścieków , który umożliwi skierowanie ścieków komunalnych z istniejącej sieci do projektowanej oczyszczalni. Długość odcinka planowanego do realizacji wynosi około 300 m.
Planowany zakres zamówienia:
W ramach powyższego zadania inwestycyjnego Wykonawca opracuje/uzyska:
Koncepcję budowy oczyszczalni ścieków w miejscowości Rzepedź, która powinna zawierać:
- weryfikację obliczeń zapotrzebowania wydajności,
- analizę wariantową,
- wstępną analizę nakładów inwestycyjnych i eksploatacyjnych,
Koncepcja po ostatecznym wyborze kierunku działań przez Zamawiającego, będzie stanowić materiał do wykonania Programu Funkcjonalno-Użytkowego. Wykonawca przedstawi wstępną koncepcję w ciągu 60 dni od podpisania umowy w celu zatwierdzenia przez Zamawiającego. Po przekazaniu uwag przez Zamawiającego Wykonawca przekaże uzupełnioną koncepcję w terminie 7 dni.
Program funkcjonalno-użytkowy, który powinien być sporządzony zgodnie Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2013 poz. 1129 z późn. zm.).
Na podstawie PFU, zbiorcze zestawienie kosztów (ZZK) planowanej inwestycji zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych, zależnych od zastosowanych materiałów, technologii i organizacji robót, określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, oraz przedstawi je w formie tabelarycznej.
PFU będzie stanowić podstawę do opisania przedmiotu zamówienia zgodnie z PZP.
Skuteczne materiały do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia (decyzji środowiskowej) w oparciu o Ustawę z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko. (Dz.U. 2021 poz. 247) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. 2019 r. poz. 1839).
Poprzez pojęcie skutecznych materiałów uznaje się opracowanie materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej oraz dokonywanie uzupełnień (jeśli będą konieczne) na każdym etapie postępowania prowadzonego w oparciu o przepisy Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej i uzyskanie decyzji środowiskowej należy do obowiązków Zamawiającego.
Zamawiający nie dopuszcza rozwiązań prototypowych.
Zapewnienie współpracy z wykonawcą projektu budowlanego i wykonawcą robót budowlanych po sporządzeniu i oddaniu PFU Zamawiającemu (wsparcie techniczne Zamawiającego na etapie realizacji inwestycji w zakresie jej zgodności z PFU). Opracowany Program Funkcjonalno- Użytkowy będzie służył do przeprowadzenia postępowania przetargowego w celu wyłonienia wykonawcy robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
W ramach zamówienia Zamawiający wymaga od Wykonawcy pozyskania, uzupełniania i wykonania oraz zatwierdzenia we własnym zakresie :
Informacje z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego w otoczeniu planowanego przebiegu inwestycji a także na obszarze wpływu planowanej inwestycji.
Parametry i stan techniczny istniejących obiektów inżynierskich i dróg w strefie powiązań z projektowaną inwestycją, a także w strefie jej wpływu na etapie realizacji.
Wykonawca PFU przedstawi zakres inwestycji na istniejących aktualnych podkładach mapowych w przypadku ich braku – wykona je.
Powyższą inwentaryzację należy uzgodnić z kompetentnymi instytucjami w zakresie:
- projektowanych dotychczas urządzeń w przewidywanym w bezpośredniej strefie wpływu inwestycji,
- uzgodnionych planów zagospodarowania,
- wydanych decyzji pozwoleń na budowę w strefie zamierzonego oddziaływania projektowanej inwestycji.
Ustalenie odpowiedniego etapowania budowy poszczególnych elementów zadania wraz ze wszystkimi konsekwencjami projektowymi z tego wynikającymi.
Projekt gospodarki drzewostanem (inwentaryzacja zieleni, ustalenie potrzeby wycinki drzew wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, decyzjami, projekt nasadzeń).
Założenia do projektów budowy obiektów inżynierskich w zakresie zapewniającym poprawne rozwiązanie nowoprojektowanych elementów inwestycji.
Uzgodnienia, opinie, stanowiska, pozwolenia, warunki i oceny, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Dokumentacja geotechniczna, dokumentacja geologiczno – inżynierska i hydrogeologiczna (w zakresie niezbędnym dla projektu) po stronie Zamawiającego.
Dokumenty potwierdzające zgodność zamierzenia budowlanego z wymaganiami wynikającymi z odrębnych przepisów.
Dysponowanie nieruchomością na cele budowlane.
Przepisy prawne i normy związane z projektowaniem i wykonaniem zamierzenia budowlanego.
Inne posiadane informacje i dokumenty niezbędne do zaprojektowania robót budowlanych.
Załączniki graficzne:
- Plan sytuacyjny na aktualnych podkładach mapowych pozyskanych przez Wykonawcę PFU;
- Specyfikacje wykonania i odbioru opracowań projektowych na etapie realizacji.
- Specyfikacja Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.
- Porozumienia, zgody lub pozwolenia oraz warunki techniczne i realizacyjne związane ze zrzutem wód, podłączenia do sieci energetycznej i teletechnicznej, wodociągowej oraz dróg samochodowych, kolejowych.
Dodatkowe wytyczne inwestorskie i uwarunkowania związane z budową.
- wizja lokalna obiektu
- opracowanie i konsultacja z Zamawiającym koncepcji projektowej przebudowy budynku
- uzyskanie wypisów i wyrysów w ewidencji gruntów
- KIP do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji celu publicznego – jeżeli będzie wymagany
- materiały do decyzji o lokalizacji celu publicznego – jeżeli będzie wymagana
- uzyskanie decyzji konserwatora zabytków – jeżeli będzie wymagana
- uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń, warunków oraz innych dokumentów wymaganych przepisami szczególnymi koniecznych do uzyskania pozwolenia na budowę bądź innego dokumentu zezwalającego na realizację inwestycji
- opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z projektami branżowymi, zgodnie z założeniami.
- sprawowanie nadzoru autorskiego
- przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji projektowej w czterech egzemplarzach w wersji papierowej oraz w 1 egzemplarzu w wersji elektronicznej na płycie cd – 1 kpl.
Przedmiot zamówienie obejmuje również przeniesienie na Zamawiającego autorskich praw majątkowych PFU.
Program funkcjonalno-użytkowy powinien zawierać:
- Część rysunkową obejmującą zagospodarowanie terenu, rzuty poziome i przekroje obiektów wraz z proponowanymi wymiarami. Rysunki winny przedstawiać rozmieszczenie wyposażenia obiektów w urządzenia i instalacje technologiczne i inne niezbędne do funkcjonowania obiektu.
- Część opisową, w której Wykonawca przedstawi rozwiązania techniczne i technologiczne. Zostaną przedłożone propozycje rozwiązań materiałowych odnoszące się do wszystkich elementów obiektów, wykończenia oraz zagospodarowania terenu. Opis zawierać ma szczegółowe informację definiujące parametry obiektu, wyposażenia, uzbrojenia w armaturę i urządzenia zakres robót budowlanych, itp.
Zamawiający wymaga, aby PFU był:
− merytorycznie spójny.
− skoordynowany dla wszystkich występujących branż,
− w PFU należy określić wymagania dla projektów budowlanych i wykonawczych wszystkich branż.
Pełny zakres niezbędnych uzgodnień, opinii i ocen również z zakresu ochrony środowiska, jeżeli wymagają tego obowiązujące przepisy.
Należy przewidzieć takie rozwiązania projektowe, które w możliwie najmniejszym stopniu naruszą istniejące struktury geologiczne, hydrogeologiczne.
Konsultacje z Zamawiającym na każdym etapie opracowywania PFU i materiałów do uzyskania DŚU w sprawie istotnych elementów mających wpływ na koszty, konstrukcję, technologię, funkcję obiektu. Zasadą przyjętych rozwiązań technologicznych powinna być niezawodność zapewniająca długoterminową eksploatację obiektu i niskie koszty eksploatacyjne.
W celu osiągnięcia jak najmniejszej awaryjności, rozwiązania techniczne i materiałowe powinny być wysokiej jakości, zapewniając długą, bezpieczną dla środowiska i niezawodną eksploatację. Stosowane materiały muszą posiadać aprobaty techniczne, deklaracje zgodności dopuszczające ich stosowanie w budownictwie.
Wykonawca na poszczególnych etapach sporządzania dokumentacji (koncepcji) musi uzyskać akceptację Zamawiającego w stosunku do formy, zawartości, rozwiązań projektowych, parametrów technicznych zastosowanych materiałów, itp.
Całość opracowania należy wykonać w ilości:
Wykonawca zwróci szczególną uwagę na opis urządzeń i materiałów. Wykonawca, w miarę możliwości, opisując urządzenia i materiały za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych, jest zobowiązany wskazać rozwiązania równoważne opisane w dokumentacji, bądź uzasadnić na piśmie niemożność wskazania rozwiązań równoważnych.
PFU będzie powstawało w ścisłej współpracy z Zamawiającym.
Założenia programowe do PFU
Liczba mieszkańców w całej gminie wynosi 4 618 M, w tym Komańcza – 852 M, Jawornik – 25 M, Rzepedź 1130 M(dane na rok 2021).
Aktualnie system kanalizacyjny planowanej oczyszczalni obejmuje około 97% miejscowości Komańczy i 78% Rzepedzi. W planowanej inwestycji przewiduje się pełne skanalizowanie wsi Jawornik a docelowo podłączenie także wsi Turzańsk – 333 M oraz skanalizowanie pozostałej części wsi Rzepedź – około 300M.
Z informacji uzyskanych z GPGK w Szczawnem wynika, iż w chwili obecnej średnia dobowa ilość ścieków dopływających do istniejących oczyszczalni ścieków wynosi:
W projektowaniu nowej oczyszczalni ścieków należy uwzględnić dużą infiltrację wód opadowo – gruntowych do obu istniejących systemów kanalizacyjnych, sięgającą okresowo nawet 250 % przepływu dobowego.
Biorąc pod uwagę aktualny i przyszłościowy stan skanalizowania gminy Komańcza można podać, że docelowo liczba mieszkańców objętych zbiorczym systemem kanalizacyjnym zaopatrującym w ścieki nowo planowaną oczyszczalnię wyniesie:
M = 852(Komańcza)+25(Jawornik)+890(Rzepedź) + 333(Turzańsk) + 240(Rzepedź wieś)= 2340 M,
Z pozostałych jednostek osadniczych zlokalizowanych w gminie a niepodłączonych do zbiorczego systemu kanalizacyjnego ścieki wywożone będą taborem asenizacyjnym do stacji zlewnej zlokalizowanej na terenie przewidzianej do realizacji oczyszczalni ścieków. Z informacji podanych przez Urząd Gminy Komańcza na chwilę obecną liczba mieszkańców niepodłączonych do zbiorczego systemu kanalizacyjnego wynosi około: M= 2244 (nieruchomości)
Średnia w ciągu doby ilość ścieków dowożonych do stacji zlewnej zlokalizowanej na terenie gminnej oczyszczalni ścieków nie przekroczy :Qśr.d = ok. 12 m3/d
Ocenę jakości ścieków dopływających do planowanej oczyszczalni ścieków przeprowadzono na podstawie charakterystyki tych ścieków, które aktualnie dopływają do istniejących oczyszczalni ścieków w Rzepedzi i Komańczy. Średnie wartości stężeń odniesionych do trzech podstawowych wskaźników zanieczyszczeń, wynoszą (średnia wyników z lat 2020-2021):
O.Ś. Komańcza: O.Ś. Rzepedź:
BZT5 = 411,8mg/l, BZT5 = 228,4 mg/l,
ChZT = 815,4mg/l, ChZT =444mg/l
Zawiesina ogólna = 404,6mg/l, Zawiesina ogólna = 197,2 mg/l,
Urząd Gminy Komańcza nie dysponuje badaniami jakości ścieków dowożonych.
Miejsce oraz termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia 16 grudnia 2021 roku do godz. 12:00 w siedzibie Zamawiającego: Gmina Komańcza 38-543 Komańcza 166 (Sekretariat)
Osobami ze strony zamawiającego upoważnionymi do kontaktowania się z wykonawcami są:
Termin wykonania zamówienia: do 100 dni od podpisania umowy.
Sposób przygotowania i zaadresowania oferty:
1) zaleca się złożyć ofertę na załączonym wzorze – Formularz oferty, (Załącznik Nr 1)
2) Oferta powinna być opieczętowania i podpisana przez osobę upoważnioną.
3) Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie / opakowaniu w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
4)Koperta / opakowanie zawierające ofertę winno być zaadresowane do zamawiającego i opatrzone nazwą, dokładnym adresem wykonawcy oraz oznaczone w sposób następujący:
Oferta na – opracowanie programu funkcjonalno użytkowego (PFU) przedsięwzięcia pn. "Uporządkowanie gospodarki ściekowej - budowa nowoczesnej oczyszczalni ścieków, rozbudowa kanalizacji na terenie Gminy Komańcza - II etap" oraz opatrzona ostrzeżeniem: nie otwierać przed dniem 16 grudnia 2021 roku godz. 12:00
5)Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nienależytego oznakowania koperty / opakowania lub braku którejkolwiek z wymaganych informacji.
6)Oferta złożona po terminie zostanie odesłana Wykonawcy bez jej otwierania.
7) Nie dopuszcza się składania ofert w wersji elektronicznej.
Wymagany termin ważności oferty: Wykonawca pozostaję związany ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.
Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o następujące kryteria:
Kryterium: |
Waga: |
cena |
100% |
Razem |
100% |
Sposób przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny ofert:
Kryterium Cena - waga kryterium: 100% (maksymalna liczba punktów 100) punkty będą liczone według wzoru:
C(1,2,3...)=Cn/Cb x 100
gdzie:
C(1,2,3...) – liczba przyznanych punktów badanej oferty
Cn- cena brutto najniższej oferty w PLN
Cb- cena brutto badanej oferty w PLN
Oferta powinna zawierać cenę ryczałtową brutto za realizację całości zadania. Cena ryczałtowa jest ceną ostateczną obejmującą wszystkie koszty i składniki związane z realizacją zamówienia, zgodnie z zapytaniem ofertowym.
Szczegółowe warunki wymagane od wykonawców (jeżeli dotyczy):
Warunki, które powinien spełniać wykonawca ubiegający się o zamówienie |
Dokumenty potwierdzające spełnienie wymaganych warunków |
Nie dotyczy |
Nie dotyczy |
Termin i miejsce otwarcia ofert.
Jawne otwarcie ofert nastąpi w dniu 16 grudnia 2021 roku o godz. 12:15 w budynku Urzędu Gminy Komańcza, 38-543 Komańcza 166, w pokoju nr 4.
Dodatkowe informacje:
O dokonanej poprawie pracownik niezwłocznie informuje przełożonego i Wykonawcę.
Załączniki składające się na integralną część zapytania ofertowego:
Data wytworzenia: | 2021-12-09 |
Sporządzone przez: | Tomasz Zieliński (Podinspektor) |
Data udostępnienia: | 2021-12-09 10:01:27 |
Rodzaj zamówienia: | Przetarg |
Termin składania ofert: | 2021-12-16 12:00:00 |
Termin otwarcia: | 2021-12-16 12:15:00 |
Opublikowane przez: | Tomasz Rachwał |