Ogłoszenie o zamówieniu Usługi Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Komańcza
link do przetargu https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/e1aaa7db-0804-4c96-81b8-30b922379ed0
Ogłoszenie o zamówieniu Usługi Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Komańcza
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
- ) Nazwa zamawiającego: Gmina Komańcza
- Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440755
- Adres zamawiającego
- ) Ulica: Komańcza 166
- ) Miejscowość: Komańcza
- ) Kod pocztowy: 38-543
- ) Województwo: podkarpackie
- ) Kraj: Polska
- ) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
- ) Numer telefonu: 13 4677 035
- ) Numer faksu: 13 4677500
- ) Adres poczty elektronicznej: urzad@komancza.pl
- ) Adres strony internetowej zamawiającego: komancza.pl
- ) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
- ) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II - INFORMACJE PODSTAWOWE
Zamówienia publicznego
- ) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
- ) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Komańcza
- ) Identyfikator postępowania: ocds-148610-79a086b2-5d21-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
- ) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00316563/01
- ) Wersja ogłoszenia: 01
- ) Data ogłoszenia: 2021-12-15 12:41
- ) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
- ) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00009449/07/P
- ) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Komańczaa
- ) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
- ) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
- ) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://miniportal.uzp.gov.p/
- ) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
- ) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
- ) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej urzad@komancza.pl
- ) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415)
- ) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
- ) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
- ) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
- ) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
- Zgodnie z art.13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO” zamawiający informuje, że : Administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postepowaniu jest Wójt Gminy Komańcza z siedzibą: Komańcza 166, 38-543 Komańcza, tel. 13 4677 035, e-mail urzad@komancza.pl.
- Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować listownie na adres Urzędu Gminy Komańcza oraz poprzez e-mail: iod@komancza.pl.
- Celem przetwarzania danych jest przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, wyboru najkorzystniejszej oferty, zawarcie oraz realizacja umowy.
- Odbiorcami danych osobowych Wykonawcy mogą być osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja w oparciu o art. 18 oraz 74 ustawy Pzp, dane osobowe Wykonawcy mogą być zamieszczane w Biuletynie Zamówień Publicznych, odbiorcą danych może być bank realizujący usługi bankowe dla Urzędu Gminy w Komańczy - tj. Bank Gospodarstwa Krajowego, dostawca systemu finansowo-księgowego - RADIX Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Gdańsku przy ul. Piastowskiej 33, z którym zawarto umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz podmiot zapewniający elektronizację prowadzonych zamówień tj. platforma e- zamówienia , któremu również powierzono przetwarzanie danych. Szczegółowe informacje można uzyskać kontaktując się z Administratorem.
- Dane osobowe Wykonawcy nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (tj. państw trzecich).
- Dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane przez czas niezbędny do realizacji celów określonych powyżej, a po tym czasie przez okres wymagany:
- 78 ust. 1 ustawy Pzp, tj. protokół wraz z załącznikami przechowuje się przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania chyba że umowa zawarta jest na dłuży okres czasu wtedy administrator przechowuje protokół do zakończenia umowy;
- umowy zgodnie z kategorią archiwalną B10 - tj. 10 lat od roku następującego po zakończeniu umowy zawartej w trybie zamówienia publicznego,
- pozostała dokumentacja dotycząca zamówień publicznych zgodnie z kategorią B5 - tj. 5 lat od roku następującego po zakończeniu sprawy.
- W celu złożenia oferty podanie danych osobowych jest wymogiem niezbędnym.
Ze względu na ograniczoną ilość miejsca szczegółowe informacje zostały określone w SWZ
SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
- ) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
- ) Numer referencyjny: 271.8.2021
- ) Rodzaj zamówienia: Usługi
- ) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
- ) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
- ) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
- Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
- ) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Komańcza, na co składa się:
- Odbieranie odpadów zmieszanych (kod 20 03 01) i odpadów ulegających biodegradacji (kod 20 02 01) i dostarczanie ich celem zagospodarowania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie, ul. Białobrzeska 108;
- Odbieranie odpadów zbieranych w sposób selektywny o kodzie 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04,
15 01 06, 15 01 07, 20 01 01,20 01 39 i 20 01 40 i dostarczanie ich celem zagospodarowania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie, ul. Białobrzeska 108;
- Odbieranie i zagospodarowanie pozostałych odpadów zbieranych w sposób selektywny, przy czym Zamawiający zastrzega sobie możliwość w okresie trwania zamówienia wskazania Instalacji do zagospodarowania odpadów zbieranych w sposób selektywny.
- Prowadzenie punktu selektywnego odbioru odpadów komunalnych na terenie Gminy Komańcza.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość w okresie trwania zamówienia zwiększenia lub zmniejszenia częstotliwości odbioru odpadów komunalnych.
- Szczegółowym przedmiotem zamówienia jest:
- . Odbiór i transport niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (kod 200301) od właścicieli nieruchomości , na których zamieszkują mieszkańcy (zamieszkałe), od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (niezamieszkałe) oraz nieruchomościach, na których znajdują się domki letniskowe i nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno - wypoczynkowe, wykorzystywane jedynie przez część roku.
- . Odbiór i transport odpadów segregowanych:
- odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych w tym odpadów wielomateriałowych oraz odpadów opakowaniowych z metali, zbieranych łącznie jako zmieszane odpady opakowaniowe (kod 150106),
- papieru i tektury w tym opakowania z papieru i tektury (kod 150101,200101),
- opakowań ze szkła (kod 150107),
- popiołu z domowych palenisk (kod ex 20 01 99),
- odpadów kuchennych ulegających biodegradacji ( kod 20 01 08).
- . Odbiór i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych (kod 200307), zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (kody 200123*, 200135*, 200136) oraz opon ( kod16 01 03)
- . Odbiór i zagospodarowanie - innych odpadów nieulegających biodegradacji (kod 200203) z cmentarzy.
- . Odbiór i zagospodarowanie przeterminowanych leków (kod 200131,200132).
- . Odbiór i zagospodarowanie odpadów zebranych selektywnie w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Szczawnem.
- . Zbieranie danych z kodów dwuwymiarowych
- . Świadczenie usługi polegającej na bieżącym funkcjonowaniu i obsłudze Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych
- . Wyposażenie właściciele nieruchomości w pojemniki na odpady.
- . Wyposażenie miejsc publicznych w pojemniki
- . Opróżnianie koszy przystankowych i ulicznych
- . Odbiór odpadów z imprez publicznych i akcji ekologicznych
- . Zapewnienie gotowości i możliwości odbiór oraz zagospodarowania pozostałych odpadów komunalnych
- . Zagospodarowanie odebranych odpadów
- ) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
- ) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
- ) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
- ) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31
- ) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
- ) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
- ) Kryteria oceny ofert
- ) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
- ) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
- ) Nazwa kryterium: Cena
- ) Waga: 60,00
Kryterium 2
inne.
- ) Nazwa kryterium: Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Komańcza
- ) Waga: 10,00
Kryterium 3
inne.
- ) Nazwa kryterium: Termin płatności wynagrodzenia dla Wykonawcy
- ) Waga: 30,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
- ) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
- ) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
- ) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące :
- uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w/w zakresie jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia tj: wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Komańcza, o którym mowa w art.9b ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- zdolności technicznej lub zawodowej:
- wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 2 usługi odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy o masie łącznej odebranych odpadów komunalnych w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy co najmniej 500 ton
- będzie dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami co najmniej :
- dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych (śmieciarki);
- dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych;
- jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
- ) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
- ) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
- ) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych:
- w celu wykazania spełniania warunków udziału w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
- a) wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Komańcza, o którym mowa w art.9b ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
- w celu wykazania spełniania warunków udziału w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
- wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie- załącznik nr 4 do SWZ; Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - załącznik nr 5 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
- ) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
- ) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
- ) Zamawiający wymaga wadium: Nie
- ) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
- ) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
- Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo dla ustanowionego pełnomocnika w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
- Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania: zwraca się do zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp.
- Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:
- oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z SWZ
- sposób składania oświadczeń i dokumentów w ofercie wspólnej:
- wykonawcy składają jedną ofertę do której załączone będą dokumenty, o których mowa w pkt. 7 SWZ, oświadczenia składa każdy z wykonawców osobno w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, zgodnie z wytycznymi znajdującymi się w pkt 11 SWZ;
- oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1 składa każdy z wykonawców osobno;
- oświadczenia i dokumenty wspólne takie jak np.: oferta cenowa, składa pełnomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną;
- oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie;
- wszyscy partnerzy będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami;
- wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant (pełnomocnik) pozostałych.
Uwaga: warunki, o których mowa w pkt. 7 SWZ (warunki uczestnictwa w przetargu) podmioty składające ofertę wspólną jako konsorcjum mogą spełniać łącznie.
- przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania przetargu) wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić zamawiającemu umowę konsorcjum.
- Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania Wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - dotyczy tylko Wykonawców wspólnie ubiegających się o uzyskanie zamówienia. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w oryginale lub kopii, której zgodność z oryginałem poświadczono notarialnie opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
- ) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
- ) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
- ) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
- ) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w przypadku zaistnienia okoliczności przewidzianych w art. 455 ustawy Pzp. oraz w przypadkach, o których mowa w SWZ oraz projekcie umowy stanowiącym integralną część SWZ - załącznik nr 6 do SWZ.
- ) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII - PROCEDURA
- ) Termin składania ofert: 2021-12-23 09:00
- ) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem "Formularza do zlożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku" dostepnego na ePUAP i udostepnionego również na miniPortalu.
- ) Termin otwarcia ofert: 2021-12-23 10:00
- ) Termin związania ofertą: do 2022-01-21
Data wytworzenia: |
2021-12-15 |
Sporządzone przez: |
Iwona Miszczyszyn (Inspektor) |
Data udostępnienia: |
2021-12-29 10:10:36 |
Rodzaj zamówienia: |
Przetarg |
Opublikowane przez: |
Tomasz Rachwał |
Wyświetleń: |
536 |