Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności serwisu komancza.pl
Urząd Gminy i Miasta w Komańćzy zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej komancza.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego komancza.pl
Data publikacji strony internetowej: 2002 r.; data ostatniej dużej aktualizacji: 15 września 2020 r.
W Urzędzie Gminy i Miasta w Komańczy dla strony komancza.pl przeprowadzono ocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test – European Internet Inclusion Initiative, (pod adresem internetowym: http://checkers.eiii.eu/ ), z którego wynika, że:
strona internetowa Urzędu Gminy Komańcza, umieszczona pod adresem https://komancza.pl spełnia wymagania w 100%
Nadto należy zaznaczyć, iż strona internetowa jest w końcowej fazie uzupełniania materiałami informacyjnymi, po aktualizacji silnika strony z dnia 15 września 2020 r. W związku z tym do końca trwania modernizacji strony mogą wystąpić chwilowe niewprzewidziane niedostępności wybranych elementów strony. Podmiot odpowiedzialny poinformuje na niniejszej stronie o zakończonych pracach modernizacyjnych. Niezależnie od tego, każdej osobie przysługuje prawo żądania zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej (opis procedury poniżej).
Wyłączenia:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Oświadczenie sporządzono dnia 23 września 2020 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Koordynator ds. dostępności Pani Iwona Miszczyszyn, adres poczty elektronicznej imiszczyszyn@komancza.pl lub urzad@komancza.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 13 467 70 35 Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Więcej informacji o dostępności cyfrowej na stronie Ministerstwa Cyfryzacji.
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Gminy w Komańczy
- Do budynku prowadzi 1 wejście główne oraz 1 wejście boczne od strony Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
- Do wejścia głównego prowadzą schody wyposażone w poręcze po obu stronach,
- Do wejścia bocznego prowadzą schody wyposażone w poręcz.
- Oba wejścia nie są zabezpieczone bramkami,
- Przy wejściu do budynku Urzędu podany jest numer telefonu dla osób niepełnosprawnych, pod którym można uzyskać informacje o załatwianej sprawie jak również wezwać pracownika, który pomoże w załatwieniu sprawy w Urzędzie,
- Obok budynku wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
- Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące,
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych,
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku znajduje się tablica informacyjna wskazująca miejsce załatwienia sprawy przez petenta.
Używane identyfikatory
Niektóre elementy Deklaracji Dostępności zaopatrzone są w identyfikatory (atrybut id) ułatwiające ich odnalezienie przez oprogramowanie. W Deklaracji stosowane są poniższe identyfikatory:
a11y-wstep: obowiązkowe oświadczenie o dostępności;
a11y-podmiot: nazwa podmiotu publicznego;
a11y-url: adres strony internetowej lub aplikacji mobilnej do pobrania;
a11y-data-publikacja: data opublikowania strony internetowej lub wydania aplikacji;
a11y-data-aktualizacja: data ostatniej aktualizacji strony internetowej lub aplikacji mobilnej;
a11y-status: status pod względem zgodności z ustawą o dostępności cyfrowej;
a11y-ocena: link do dokumentu z analizą o nadmiernym obciążeniu. Identyfikator jest opcjonalny;
a11y-data-sporzadzenie: data sporządzenia Deklaracji Dostępności;
a11y-audytor: nazwa podmiotu zewnętrznego, który przeprowadził badanie dostępności. Identyfikator jest opcjonalny;
a11y-kontakt: sekcja z danymi kontaktowymi;
a11y-osoba: imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności (osoba kontaktowa);
a11y-email: adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej – przykład:
dostepnosc@podmiot-publiczny.pl;
a11y-telefon: numer telefonu do osoby kontaktowej;
a11y-procedura: opis procedury wnioskowo-skargowej;
a11y-architektura: sekcja z informacjami o dostępności architektonicznej.
a11y-aplikacje: sekcja z informacjami o aplikacjach.
Identyfikatory są bezpośrednio powiązane z informacjami, które identyfikują. Są dodawane do znaczników, w których zawarte są informacje, a jeżeli takich znaczników nie ma, należy dodać odpowiednio znaczniki DIV lub SPAN.
Daty umieszczone w treści Deklaracji Dostępności powinny mieć format rrrr-mm-dd, na przykład 1970-03-12 oznacza 12 marca 1970 roku.
Struktura i nagłówki w Deklaracji Dostępności
W przykładach deklaracji dostępności dla uproszczenia posługujemy się nagłówkami h1 oraz h2. W praktyce jednak nagłówki mogą być dowolne, muszą one jednak spełniać określoną zależność hierarchiczną, tzn. nagłówek określony w dokumencie i w przykładach jako h2, powinien być niżej w hierarchii od nagłówka określanego w dokumencie i przykładach jako h1.
Tytuł „Deklaracja dostępności” jest umieszczony w nagłówku poziomu 1 (h1). Po tym tytule następuje właściwa treść deklaracji. Jej opis znajduje się poniżej w rozdziale„Zawartość deklaracji dostępności”.
Po treści właściwej umieszczone są dwie sekcje: „Informacje zwrotne i dane kontaktowe” oraz „Dostępność architektoniczna”. Nazwy tych sekcji umieszczone są w nagłówkach poziomu 2 (h2) z odpowiednimi identyfikatorami. Opis tych sekcji znajduje się poniżej w rozdziałach odpowiednio „Informacje zwrotne i dane kontaktowe” oraz „Dostępność architektoniczna”. Jeżeli podmiot publiczny udostępnia aplikacje mobilne, dodaje jeszcze trzecią sekcję „Aplikacje mobilne”.

