- DLA MIESZKAŃCÓW
- Kalendarz wydarzeń
- Najczęściej zalatwiane sprawy
- Zagospodarowanie przestrzenne i gospodarka gruntami
- Ochrona Środowiska
- Podatki i opłaty lokalne, Zaświadczenia
- Sprawy meldunkowe, dowody osobiste, wpis do rejestru wyborców
- USC - urodzenia, małżeństwa, zgony
- Działalność gospodarcza, zezwolenia na alkohol
- Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Gospodarka komunalna (GPGK)
- Pomoc społeczna
- Gospodarka odpadami
- Tydzień prawidłowej segregacji
- Harmonogram odbioru odpadów komunalnych
- Gdzie to wyrzucić
- InfoŚmieci
- Zasady selektywnej zbiórki odpadów komunalnych
- Od kogo są odbierane odpady
- Jakie odpady są odbierane
- W jaki sposób są odbierane odpady
- Kto odbiera odpady
- Gdzie i w jakim terminie uiszczać opłatę za śmieci
- Ile płacić za śmieci
- Co to jest deklaracja i kiedy należy ją zmienić
- Kompostownik przydomowy
- Zasady Funkcjonowania PSZOK-u
- Analiza stanu Gospodarki Odpadami Komonualnymi
- Piątka za segregację
- Opróżnianie zbiorników bezodpływowych
- Rejestr działalności regulowanej
- Edukacja Ekologiczna
- Czyste Powietrze
- Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB)
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Zdrowie
- Edukacja
- Komunikacja i transport
- Tablica informacyjna
- Bezpieczeństwo
- Koronawirus
Od kogo są odbierane odpady
Od kogo Gmina Komańcza odbiera odpady?
Gmina Komańcza odbiera odpady od właścicieli nieruchomości zamieszkałych.
Informacja w sprawie obowiązku zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości na których prowadzona jest działalność gospodarcza i powstają odpady komunalne.
Informujemy, że każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą w wyniku której powstają odpady komunalne zobowiązany jest podpisać indywidualną umowę na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych – z przedsiębiorcą/podmiotem wpisanym do rejestru działalności regulowanej.
Dotyczy to sklepów, lokali gastronomicznych, banków, poczty, rzemiosła, wszystkich innych jednostek usługowych, organizacyjnych, obiektów produkcyjnych, zakładów usługowych i handlowych, itp., gdzie wytwarzane są odpady komunalne.
Koszty oraz częstotliwość odbioru odpadów zależą od podpisanej umowy z wybraną firmą. Umowa ta musi mieć charakter pisemny.
Niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami powstającymi w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej!
W sytuacji, gdy nieruchomość posiada dwie części tj. przeznaczoną na cele mieszkaniowe oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni:
- uiszczać do gminy opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi – za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej, zgodnie ze złożoną deklaracją;
- zawrzeć dodatkową umowę na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym – na część nieruchomości niezamieszkałej (na której prowadzona jest działalność gospodarcza), a w przypadku, gdy część niezamieszkała jest wynajmowana, obowiązek zawarcia umowy na odbiór odpadów spoczywa na właścicielu lokalu, chyba że zapisy umowy najmu lokalu stanowią inaczej.
Kontrole zawartych umów w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, w ramach kontroli prowadzonej w myśl przepisów ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, będą wzywani do przedłożenia kopii aktualnych umów oraz dowodów uiszczeni opłaty za usługę.
Brak posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych, skutkować będzie:
- wszczęciem postępowania nakazującego wykonanie tego obowiązku decyzją administracyjną, na podstawie art. 5 ust. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r., poz.2010 ze zm.);
- nałożeniem kary grzywny na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019r., poz.2010 ze zm.).
Zgodnie z art. 10 ust. 3 w/w ustawy, postępowanie w sprawach, o których mowa w ust. 1 i 2, toczy się według przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.