Karta informacyjna
Urząd Gminy w Komańczy
tel: 13 467 70 35
tel: 13 467 70 33
Data ostatniej aktualizacji karty
31 sierpnia 2020
Odnośnik do e-formularza
Brak
Opis sprawy
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego jest czynnością materialno-techniczną.
Każdy, kto mieszka w Polsce, powinien pamiętać o tym, że ma obowiązek meldunkowy. Dotyczy on obywateli polskich oraz cudzoziemców.
Jeśli opuścisz miejsce pobytu czasowego i się nie wymeldujesz, możesz zostać wymeldowany w drodze decyzji administracyjnej.
Kogo dotyczy
Każdy, kto jest zameldowany na pobyt czasowy i wyprowadza się z tego miejsca przed upływem czasu, na jaki był tam zameldowany. Najpóźniej w dniu, w którym wyprowadzasz się z miejsca zameldowania na pobyt czasowy. Możesz wymeldować się podczas meldowania w nowym miejscu pobytu stałego lub czasowego.
Wymagane dokumenty
Formularze / Wnioski / Materiały do pobrania
Wniosek w wersji papierowej: do pobrania poniżej lub w pokoju nr 16
Opłaty
· Brak
· Złożenie pełnomocnictwa -17,00 zł. Nie pobiera się opłaty, jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu i rodzeństwu.
Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej dołącza się do wniosku
Jednostka / osoba odpowiedzialna
pokój 16 – stanowisko ds. obywatelskich
Renata Kusy tel: 134677035 wew. 43, e-mail: so@komancza.pl
Miejsce składania dokumentów
· W Urzędzie Gminy w Komańczy pokój 16
Możesz się wymeldować w urzędzie gminy, na terenie, której:
· masz meldunek na pobyt czasowy,
· będziesz meldować się na pobyt stały lub czasowy.
· Przez Internet: https://www.gov.pl/web/gov/wymelduj-sie-z-pobytu-czasowego
Termin załatwienia sprawy
Od razu po zgłoszeniu
Podstawa prawna
· Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2019 r. poz.
1397 z późn. zm.)
· Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. poz. 2411z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Brak
Uwagi i dodatkowe informacje
· Wymeldowania należy dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie do wykonywanych czynności, po okazaniu do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
· Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu (art. 24 ust. 3 cytowanej ustawy);
· Obowiązku meldunkowego można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.